מבוא
האינטרנט מהווה כיום את המאגר הגדול ביותר לחופש המידע עבור כלל המשתמשים, ומשתמשים בעלימוגבלויות בפרט .ככזה, אנו שמים חשיבות רבה במתן אפשרות שווה לאנשים עם מוגבלות לשימוש במידע המוצגבאתר, ולאפשר חווית גלישה טובה יותר.
אנו שואפים להבטיח כי השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות, ועל כן הושקעו משאבים רביםלהקל את השימוש באתר עבור אנשים עם מוגבלויות, ככל האפשר, מתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזכות לחיותבשוויון, כבוד, נוחות ועצמאות .
כדי לממש הבטחה זו, אנו שואפים לדבוק ככל האפשר בהמלצות התקן הישראלי )ת”י 5568( לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.1 הבינלאומי.
כיצד עובדת ההנגשה באתר?
באתר מוצב תפריט הנגשה של חברת הנגשת אתרים – נגיש בקליק. לחיצה על כפתור הנגישות מאפשרת אתפתיחת התפריט המכיל כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.
התוכנה פועלת בדפדפנים הפופולריים: Chrome, Firefox, Safari, Opera. אחריות השימוש והיישום באתרחלה על בעלי האתר ו/או מי מטעמו לרבות התוכן המוצג באתר בכפוף למגבלות ולתנאי השימוש בתוכנה .
אפשרויות הנגישות בתפריט:
- התאמה לניווט מקלדת- מתן אפשרות לניווט ע”י מקלדת
- התאמה לקורא מסך – התאמת האתר עבור טכנולוגיות מסייעות כגון JAWS , NVDA
- חסימת הבהובים – עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים
- הגדלת פונט האתר ל- 4 גדלים שונים
- התאמות ניגודיות – שינוי ניגודיות צבעי האתר
- התאמת האתר לעיוורי צבעים
- שינוי הפונט לקריא יותר
- הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן
- הגדלת התצוגה לכ-%200
- הדגשת קישורים באתר
- הדגשת כותרות באתר
- הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות
- הצהרת נגישות
- שליחת משוב נגישו ת
שימוש ברכיבים ואתרי צד שלישי
כאשר נעשה שימוש ברכיבים או אתרי אינטרנט של צד שלישי באתר כגון פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ,טוויטר,
צ`אטים חיצוניים ואחרים שאינם בשליטתנו, ייתכן והדבר יציב אתגרים בשימוש באתר בידי אנשים בעלי מוגבלויות שאין ביכולתנו לתקן.
להלן מספר דוגמאות למדיניות הנגישות באתרי צד שלישי:
- מדיניות הנגישות של פייסבוק
- מדיניות הנגישות של יוטיו ב
- מדיניות הנגישות של אינסטגר ם
- מדיניות הנגישות של טוויטר
פניה לרכז הנגישות
אם במהלך הגלישה באתר נתקלתם בקושי בנושא נגישות, צוות הנגישות של החברה עומד לרשותכם במגוון ערוצים לפנייה בנושאי נגישות, נשמח לקבל מכם משוב.
פרטי רכז/ת נגישות בחבר ה:
שם:_ חמדת יהודה__ טלפון:____ 9944602-03___ אימייל: ___b.m.chemdat@gmail.com___
כתובת למשלוח דואר:_ מכינת חמדת. ישוב חמדת . בקעת הירדן___________
- יש לעדכן את פרטי רכז/ת הנגישות בחברה ויותר מאמצעי התקשרות אחד עימו.
- ניתן לבצע קישור לטופס יצירת קשר לקבלת משוב ייעודי בנו שא נגישו ת
פרסום הסדרי נגישות בחברה )בהתאם לארגון, אופיו ושרותיו(
פרסום הסדרי הנגישות של הארגון. יש לעדכן אותם מעת לעת בהתאם לשינויי הנגישות שבוצעו בחברה/בעסק בפועל .
- פירוט הסדרי הנגישות הפיזיים של המשרדים, חנויות, נכסים:
- חניות נכים
- דרכי גישה
- כניסות
- אזורי המתנה
- דלפק כניסה / שירות / מודיעין
- שירותי נכים
- דברים מיוחדים כגון שירותים נלווים )הסעדה, מתקני ספורט ופנאי, שירותי דת וכד(`
- נגישות המוקד הטלפוני ,
- דרכי התקשרות חלופיות לטלפון )מייל, פקס ,sms, צ`אט(..
- הדרכות עובדים לשירות נגיש
- מידע בפורמטים נגישים, פרסומים נגישי ם
- נהלי שירות נגישים: כגון סיוע במילוי טפסים, חיות שירות, פטור מתור ועוד .
- נגישות אירועים / כנסים
- עדכנו את הסדרי הנגישות הרלוונטים עבור החברה/העסק שלכם מתוך הסעיפים לעי ל
איפה לפרסם הצהרת נגישות/הסדרי נגישות?
מומלץ לפרסם את ההצהרת הנגישות במקום בולט באתר וביותר ממקום אחד .
ניתן לפרסם את הקישור בחלק העליון של האתר (Header) או בחלקו התחתון (Footer)
- יש לקרוא לקישור “הסדרי נגישות”
- ניתן להוסיף אייקון מתוך מבחר האייקונים בקישור – להוספה לאתר וקישור לעמוד הסדרי הנגישות .
המלצות צוות נגיש בקליק
- השתמשו בהסבר לעיל עבור השימוש ברכיב ולדאוג שיש היפר קישור במקומות בהם ישנם קישורים.
- עדכנו את הסדרי הנגישות באם חל שינוי בארגון /בחברה. ציינו את תאריך העדכון אחרון שבוצע ב”הסדריהנגישות. “
- וודאו כי קיים באתר כפתור מפת אתר .
- תאריך עדכון אחרון של הצהרת הנגישות.
- יש לפרסם את ההבהרות הספציפיות לאתר החברה ככל שיש כאלה ו/או פטורים טכנולוגיים קיים ו/אוחדשים, מומלץ לעדכן אותם לפי הצורך אחת ל-3 חודשים .